ALGEMENE VOORWAARDEN DE SLIMME JONGENS B.V.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de overeenkomst die jij met ons hebt gesloten dienen ter aanvulling op de overeenkomst. Lees deze voorwaarden daarom goed door.

1. WIE ZIJN WIJ?

De Slimme Jongens B.V.
Vestigings- & bezoekadres:
Hengelder 23, 6902 PA ZEVENAAR en Groeneweg 162B, 3981CP BUNNIK
Telefoonnummer: 085 00 24 700
E-mail: info@deslimmejongens.nl
KvK-nummer: 68640366
Btw-identificatienummer: NL857531116B01

2. ALGEMEEN

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, aanbiedingen en offertes waarbij wij tegen betaling ons verbinden tot het verlenen van diensten of een goed aan jou.
2.2 Wanneer jij een overeenkomst met ons sluit onder de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden, zijn deze algemene voorwaarden ook op iedere volgende overeenkomst tussen ons van toepassing, ook als bij het sluiten van de betreffende overeenkomst geen uitdrukkelijke verwijzing daarnaar heeft plaatsgevonden.
2.3 De toepasselijkheid van jouw algemene voorwaarden wordt op voorhand nadrukkelijk door ons van de hand gewezen.
2.4 Wij hebben het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Jij wordt geacht iedere wijziging van deze algemene voorwaarden te hebben geaccepteerd, als jij niet binnen zeven dagen na kennisgeving van de wijzigingen, jouw bezwaren schriftelijk bij ons hebt gemeld.
2.5 Voor zover de overeenkomst bepalingen bevat die in strijd zijn met deze algemene voorwaarden, hebben de bepalingen van de overeenkomst voorrang.
2.6 Voor zover deze algemene voorwaarden zijn vertaald in een andere dan de Nederlandse taal, is de Nederlandse tekst bij verschillen steeds beslissend.

3. WAT BEDOELEN WIJ MET …?

Diensten betekent alle diensten die wij aanbieden en werkzaamheden die wij verrichten naar aanleiding van jouw opdracht, zoals installatiediensten, het verlenen van service, het verlenen van onderhoud en meldkamerabonnementen;
Jij/Jou/Jouw/Je/Opdrachtgever betekent iedere rechtspersoon of consument (natuurlijk persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteiten vallen) die een overeenkomst met ons is aangegaan dan wel dat voornemen heeft;
Overeenkomst betekent de schriftelijke (koop)overeenkomst die partijen sluiten waarin wordt vastgelegd onder welke specifieke voorwaarden en omstandigheden wij de diensten voor jou zullen verrichten en/of de goederen aan jou zullen leveren;
Partijen betekent de partijen, jij en wij, die de overeenkomst met elkaar zijn aangegaan;
Schriftelijk betekent op schrift, per e-mail, via onze website of langs een andere elektronische weg die wij hebben overeengekomen waarbij berichten worden opgeslagen en binnen redelijke termijn leesbaar kunnen worden gemaakt;
Wij/Ons/Onze/Opdrachtnemer betekent De Slimme Jongens B.V.

4. TOTSTANDKOMING EN INHOUD VAN DE OVEREENKOMST

4.1 Al onze aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend en kunnen door ons te allen tijde worden herroepen, ook nadat het aanbod door jou is aanvaard.
4.2 De overeenkomst tussen jou en ons komt tot stand door schriftelijke aanvaarding door jou van de door ons aan jou toegezonden offerte dan wel door schriftelijke aanvaarding door jou van de door ons aan jou toegezonden opdrachtbevestiging.
4.3 Het aanbod omvat een omschrijving van de te verrichten diensten en/of de te leveren goederen, die voldoende gedetailleerd is om een goede beoordeling van het aanbod door jou mogelijk te maken, echter is deze niet bindend.
4.4 Indien op basis van een aanbod van ons geen overeenkomst tot stand komt, hebben wij recht op een redelijke vergoeding van jou van de aan het aanbod verbonden kosten, zoals kosten van ontwerpen of begroten, conform artikel 7:405 BW. Betaling van deze vergoeding vindt plaats binnen 2 weken na de datum van de betreffende factuur.

5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

5.1 Wij voeren de overeenkomst uit in overeenstemming met de toepasselijke (beroeps)regelgeving en zullen de werkzaamheden naar beste vermogen en als zorgvuldig handelend dienstverlener uitvoeren. Wij hebben het recht de werkzaamheden (gedeeltelijk) door een ander uit te laten voeren.
5.2 Al onze verplichtingen tegenover jou hebben te gelden als inspanningsverplichtingen. Wij kunnen het resultaat van de door ons uitgevoerde en/of uit te voeren verplichting(en) niet garanderen.
5.3 Wij kunnen niet eerder gehouden worden om onze diensten en/of werkzaamheden uit te voeren, dan nadat jij alle daarvoor noodzakelijke informatie, gegevens of goeden aan ons hebt verstrekt en wij, indien overeengekomen, de door jou verschuldigde termijnbetaling hebben ontvangen.
5.4 Een overeengekomen leveringstermijn geldt steeds als streeftermijn en niet als fatale termijn.
5.5 Bij kortlopende projecten zullen wij een planning voorstel doen en bij akkoord plannen wij onze monteur in voor die dag(en). Indien wij onverhoopt de betreffende planning niet kunnen nakomen, zullen wij Jou direct infomeren en een nieuwe planning voorstellen.

6. JOUW VERPLICHTINGEN

6.1 Jij bent verplicht om aan ons alle noodzakelijke medewerking te verlenen zodat wij de overeenkomst correct en tijdig kunnen uitvoeren. Ook dien jij te zorgen voor een werkende internetverbinding, benodigde goedkeuringen, vergunningen dan wel ontheffingen en andere (nuts)voorzieningen zoals, stroom, water en/of gas die benodigd zijn om onze diensten aan jou te kunnen verlenen.
6.2 Jij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens jou aangeleverde gegevens, informatie en systemen. Op verzoek van jou zullen wij de ter beschikking gestelde stukken na uitvoering van de overeenkomst aan jou retourneren.
6.3 Jij bent aansprakelijk voor alle schade die wij lijden door vertragingen of andere omstandigheden die voor jouw risico komen door het niet voldoen aan het bepaalde in dit artikel. Denk bijvoorbeeld aan schade die wordt veroorzaakt door onjuistheden in opgedragen werkzaamheden of verlangde constructies, gebreken aan de (on)roerende zaken waaraan de werkzaamheden worden verricht, gebreken in materialen of hulpmiddelen die door jou ter beschikking worden gesteld en onjuistheden in de gegevens die jij aan ons hebt verstrekt.
6.4 Jij bent verplicht om indien wij daarom vragen aan ons een verklaring ‘geen asbest’ te tonen waarin staat dat op de werkplek geen asbest is. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het verwijderen en afvoeren van eventueel aanwezig asbest en het asbest en stof vrij maken van de werkplek.

7. PRIJS EN BETALING

7.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, ben jij aan ons een vergoeding verschuldigd die is gebaseerd op de werkelijk door ons bestede tijd vermenigvuldigd met ons toepasselijke tarief. Daarnaast zijn wij gerechtigd om de door ons tijdens de uitvoering van overeenkomst gemaakte onkosten bij Jou in rekening te brengen. De tarieven en daarmee de vergoeding worden jaarlijks aangepast conform het door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vastgestelde percentage dat de ‘cao-lonen per uur inclusief bijzondere beloningen beloningen, Bouwnijverheid’ heeft vastgesteld. Ook zijn wij bevoegd om de tarieven tussentijds aan te passen indien wij aanmerkelijke kostprijsverhogingen ondervinden. Alle tarieven zijn inclusief btw en eventuele andere heffingen. Onze urenregistratie is dwingend bewijs van de door ons bestede en gefactureerde tijd.
7.2 Jij bent verplicht de in rekening gebrachte vergoeding binnen 14 dagen na factuurdatum zonder enige aftrek, korting of verrekening te voldoen. Deze betalingstermijn is een fatale termijn. Jij hebt niet het recht om je met betrekking tot de verplichting tot betaling van de factuur op opschorting te beroepen. Zodra de betalingstermijn is verstreken, ben jij over de verschuldigde hoofdsom inclusief btw aan ons verschuldigd: (i) een rente van 1% per maand, (ii) een vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten, welke laatste ten minste 15% van de verschuldigde hoofdsom inclusief btw bedraagt, met een minimum van € 200,00, en iii) een vergoeding van de werkelijk gemaakte gerechtelijke kosten, waaronder begrepen alle kosten berekend door adviseurs, advocaten en externe deskundigen. Een en ander onverminderd onze overige wettelijke en contractuele rechten.
7.3 Wij zijn te allen tijde gerechtigd om van jou zekerheidstelling te verlangen voor de nakoming van de (betalings)verplichtingen. Wij zijn te allen tijde gerechtigd onze verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst op te schorten tot de door ons verlangde zekerheid door jou is gegeven of jij jouw betalingsverplichting bent nagekomen.
7.4 Partijen kunnen overeenkomen dat de betaling van de vergoeding in termijnen plaatsvindt in evenredigheid met de voortgang de diensten. De betaling dient in dat geval telkens plaats te vinden uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de factuur door jou.
7.5 Voor diensten die gebaseerd zijn op periodieke onderhoudswerkzaamheden (onderhoudsabonnement) ben jij verplicht om in maandelijkse termijnen te betalen en ons te machtigen om de verschuldigde bedragen middels automatische incasso te incasseren. Je betaalt het afgesproken termijnbedrag voorafgaand aan iedere termijn.
7.6 Wij zijn gerechtigd om de in rekening gebrachte vergoeding terstond op te eisen als jij faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of verkrijgt, op jou de schuldsaneringsregeling ingevolge de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen van toepassing wordt verklaard, beslag op het geheel of een gedeelte van jouw goederen wordt gelegd, jij komt te overlijden of wordt ontbonden, jij onder curatele of bewind wordt gesteld, of na het sluiten van de overeenkomst aan ons andere omstandigheden ter kennis komen die ons goede grond geven te vrezen dat jij niet aan jouw verplichtingen zal voldoen.
7.7 Wij blijven de eigenaar van alle (nog niet verwerkte) goederen die in het kader van de uitoefening van de diensten zullen worden gebruikt/geïnstalleerd. Deze goederen worden pas eigendom van jou wanneer jij aan de financiële verplichting uit de overeenkomst hebt voldaan.
7.8 Wij zijn gerechtigd om bij opdrachten met een prijs boven de € 500,- en voor ten hoogste 50% van het eindbedrag vooruitbetaling te verlangen. Wij zijn gerechtigd om na het sluiten van de overeenkomst zekerheid te bedingen indien wij goede grond hebben te vrezen dat jij Jouw betalingsverplichting niet zal nakomen. Indien en zolang jij weigert of niet in staat bent zekerheid te stellen, zijn wij gerechtigd de uitvoering van het werk op te schorten.
7.9 Wij kunnen voor werkzaamheden die worden verricht buiten kantoortijden een extra toeslag berekenen van 125% tot 19:00, 150% na 19:00 of op zaterdag en 200% op zon- en feestdagen.

8. VOLTOOIING DIENSTEN EN KLACHTEN

8.1 De door ons verleende diensten en/of werkzaamheden worden als voltooid beschouwd wanneer wij aan jou hebben medegedeeld dat deze zijn voltooid en jij het resultaat hebt aanvaard. Bij diensten die periodiek aan jou worden geleverd hoeft een dergelijke aanvaarding niet plaats te vinden.
8.2 Van aanvaarding als bedoeld in het vorige lid is tevens sprake:
• hetzij wanneer zeven dagen zijn verstreken nadat de jij van ons de mededeling hebt ontvangen dat de diensten zijn voltooid en de jij hebt nagelaten dit binnen die termijn Schriftelijk te aanvaarden;
• hetzij wanneer Jij het opgeleverde al in gebruik hebt genomen.
8.3 Jij dient de verrichte werkzaamheden en/of van ons ontvangen werken direct op juistheid en volledigheid te controleren en eventuele klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand na de verrichte werkzaamheden c.q. ontvangst van de stukken, schriftelijk aan ons te melden. Wij zijn te bereiken via ons e-mailadres info@deslimmejongens.nl. Wij zullen jouw klacht behandelen en, indien deze valt binnen de garantieverplichtingen, herstellen. Daarna vervallen de aan jou mogelijk ter zake toekomende rechten, waaronder doch niet uitsluitend het recht op nakoming en schadevergoeding wegens een tekortkoming in de nakoming, tenzij jij kan aantonen dat jij het gebr gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken.
8.4 Het zonder protest behouden of betalen van facturen betekent dat jij instemt met de juistheid van de verrichte diensten en het gefactureerde bedrag, waaronder wordt begrepen de in rekening gebrachte tijdsbesteding, tarieven en onkosten.
8.5 Indien jij een klacht tijdig kenbaar hebt gemaakt, zoals beschreven in artikel 8.1, zullen wij zo spoedig mogelijk met jou in overleg treden. Klachten schorten de betalingsverplichtingen niet op.

9. OVERMACHT

9.1 Van overmacht in de zin van artikel 75 van Boek 6 Burgerlijk Wetboek aan onze zijde is sprake, indien wij worden verhinderd aan onze verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen door omstandigheden die wij redelijkerwijs niet kunnen beïnvloeden. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: (i) uitblijven van tijdige levering van onze toeleveranciers, (ii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden waarvan wij gebruikmaken, (iii) overheidsmaatregelen, (iv) elektriciteitsstoring, (v) oorlog, (vi) werkbezetting, (vii) werkstaking, (viii) algemene vervoersproblemen en (ix) uitbraak van een ziekte, (x) hackaanvallen, ransomwareaanvallen en/ of DDOS-aanvallen en (xi) de onbeschikbaarheid van één of meer van onze personeelsleden om wat voor reden dan ook.
9.2 Wij zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting gedurende de periode waarin wij door overmacht zijn verhinderd aan onze verplichtingen te voldoen. Een overeengekomen leveringstermijn wordt verlengd met deze periode.
9.3 Indien door overmacht de leveringstermijn meer dan drie maanden wordt vertraagd, zijn zowel partijen ieder afzonderlijk bevoegd de overeenkomst voor het niet uitgevoerde gedeelte partieel te ontbinden, zonder dat partijen over en weer tot enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook zijn gehouden.

10. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN EN GEHEIMHOUDING

10.1 Onze intellectuele eigendomsrechten op alles dat wij in de uitvoering van de overeenkomst aan jou hebben verstrekt, waaronder in ieder geval tekeningen, technische omschrijvingen, afbeeldingen, berekeningen, ontwerpen en modellen blijven berusten bij ons en mogen door jou slechts worden gebruikt ter uitvoering van de overeenkomst. Na afloop van de overeenkomst worden de desbetreffende documenten en informatie op ons eerste verzoek aan ons geretourneerd. Jij mag voornoemde werken niet zonder onze toestemming verveelvoudigen of aan derden openbaarmaken.
10.2 Wanneer bij de uitvoering van de overeenkomst intellectuele eigendomsrechten ontstaan, berusten de intellectuele eigendomsrechten, waaronder het auteursrecht, bij ons. Voor zover de intellectuele eigendomsrechten krachtens de wet bij jou komen te rusten, draag jij deze intellectuele eigendomsrechten hierbij bij voorbaat over aan ons en zal jij indien nodig jouw medewerking verlenen aan deze overdracht en verleen jij voorts bij voorbaat een onherroepelijke volmacht waarmee wij alles kunnen doen dat nodig is zodat de intellectuele eigendomsrechten toch bij ons komen te rusten. Jij doet, voor zover wettelijk toegestaan, afstand van eventuele persoonlijkheidsrechten met betrekking tot voornoemde werken, dan wel verbind jij je ertoe om deze persoonlijkheidsrechten in het economische verkeer niet uit te oefenen.
10.3 Indien wij aan jou een gebruiksrecht geven met betrekking tot onze intellectuele eigendomsrechten dan is dat altijd op basis van een niet-exclusieve en niet-overdraagbare licentie, welke is beperkt tot het overeengekomen gebruik. Bij gebreke van een voorafgaande overeengekomen gebruiksduur, is jouw gebruiksrecht in ieder geval beperkt tot de duur van de overeenkomst, dan wel voor de duur waarin jij onze diensten en/of goederen afneemt. Een licentie van ons is te allen tijde met onmiddellijke ingang opzegbaar, zonder dat wij enige vorm van schadevergoeding aan jou verschuldigd zijn.
10.4 Alle niet openbaar toegankelijke informatie inzake het bedrijfsproces van partijen, wordt als vertrouwelijke informatie beschouwd. Dergelijke vertrouwelijke informatie delen partijen niet met derden en gebruiken zij ook niet ten behoeve van hun eigen bedrijfsvoering, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst.
10.5 Bij overtreding van de artikelen 10.1, 10.2 en 10.4 ben jij zonder dat enige ingebrekestelling is vereist, per overtreding een boete van € 50.000,00 aan ons verschuldigd, onverminderd ons recht tot het daarnaast vorderen van volledige schadevergoeding met rente en kosten. Betaalde of verschuldigde boete strekt niet in mindering van eventueel verschuldigde schadevergoeding met rente en kosten. Partijen wijken hierbij uitdrukkelijk af van het bepaalde in artikel 92, lid 2 van Boek 6 Burgerlijk Wetboek.

11. AANSPRAKELIJKHEID

11.1 Wij sluiten iedere aansprakelijkheid uitdrukkelijk uit voor directe schade, indirecte schade, gevolgschade, bedrijfsschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, verminking of verlies van data en alle andere vormen van directe en/of indirecte schade die door ons, onze ondergeschikten en/of door de ons ingeschakelde hulppersonen is veroorzaakt, tenzij de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid.
11.2 Mocht de uitsluiting van de aansprakelijkheid in artikel 11.1 geen standhouden, dan zijn wij slechts gehouden tot vergoeding van jouw directe schade en is de schadevergoeding beperkt tot tweemaal het factuurbedrag (exclusief btw) voor de werkzaamheden waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit. De vergoeding van de schade is in ieder geval beperkt tot het bedrag dat door onze aansprakelijkheidsverzekering in voorkomend geval wordt uitbetaald, te vermeerderen met het bedrag van het eigen risico dat in gevolge de toepasselijke verzekeringsovereenkomst in het desbetreffende geval voor onze rekening komt. Onder directe schade behoren in ieder geval geen gevolgschade, bedrijfsschade, vertragingsschade, productieverlies, omzet- of winstderving, waardevermindering, schade veroorzaakt door bevriezing, blikseminslag of storingen in het elektriciteitsnet, verlies van producten of immateriële schade.
11.3 Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade die wordt veroorzaakt door wijzigingen die jij of een derde aanbrengt aan de installatie.

12. GARANTIES

12.1 Wij garanderen dat een eventuele tekortkomingen met betrekking tot een door ons geleverde dienst en/of een gebrek met betrekking tot een door ons geleverd goed, die binnen twaalf maanden na de oplevering aan de dag treden, kosteloos worden verholpen. Op geleverde goederen geldt bovendien een fabrieksgarantie van twaalf maanden. Indien een fabrikant deze termijn overstijgt door andere garantievoorwaarden te hanteren, zal deze conform fabrieksvoorwaarden worden doorgegeven. Partijen kunnen onderling een langere garantietermijn overeenkomen.
12.2 Indien voor de vaststelling van gebreken als bedoeld in het eerste lid analyse op locatie noodzakelijk is, vallen de daaraan verbonden reistijdkosten, kilometervergoeding en het daaraan verbonden arbeidsloon binnen de garantie als bedoeld in het vorige lid, mits het gebrek door ons wordt vastgesteld.
12.3 De kapotte onderdelen die zijn vervangen, worden eigendom van ons.
12.4 De garantie als bedoeld in het eerste lid vervalt indien:
• gebreken niet direct nadat deze door jou zijn ontdekt of redelijkerwijs ontdekt hadden kunnen worden, schriftelijk aan ons zijn gemeld;
• gebreken zijn veroorzaakt door een fout, onoordeelkundig gebruik, onjuiste opslag, aanpassingen of verzuim van Jou of een derde, dan wel door andere oorzaken die niet aan ons kunnen worden toegerekend, zoals gebreken die zijn veroorzaak door kortsluiting, waterschade, blikseminslag, brand/rookschade, stroomonderbrekingen, doorgeslagen elektriciteitszekeringen;
• gedurende de garantieperiode geen periodiek onderhoud wordt verricht aan goederen die onderhoud behoeven;
• Jij niet aan jouw betalingsplicht hebt voldaan.
12.5 De garantieregeling als bedoeld in dit artikel is niet van toepassing ten aanzien onderdelen van goederen die gebreken vertonen vanwege normale slijtage, zoals (gloei)lampen en lege baterijen. De garanties voor de Simkaarten die worden geleverd in combinatie met beveiligingspanelen vervallen wanneer de garantiezegel hiervan is verwijderd of beschadigd.
12.6 Na verloop van de garantietermijn zullen alle kosten voor herstel of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijdkosten, bij jou in rekening worden gebracht.

13. MEER- EN MINDERWERK

13.1 Als er extra werkzaamheden benodigd zijn om de Diensten of de opdracht naar behoren te (kunnen) verrichten en/of om de werkzaamheden te voltooien, zijn eventuele extra kosten voor jouw rekening. Wij zullen jou een offerte met betrekking tot deze extra kosten toesturen en zullen pas starten met de betreffende werkzaamheden, zodra de offerte door jou ondertekend aan ons is geretourneerd. Dergelijke kosten kunnen ook worden veroorzaakt door gebreken in bestaande installaties.
13.2 Wij zijn nimmer verplicht om dergelijke extra werkzaamheden te verrichten.
13.3 Meer- en minderwerk voor een bedrag van meer dan €500,- wordt voor of bij de opdracht daartoe schriftelijk vastgelegd, behoudens in spoedeisende omstandigheden.
13.4 Het opnieuw installeren en/of configureren van applicaties op nieuwe gegevensdragers, zoals smartphones en tablets, en/of het toepassen van wijzigingen die nodig zijn een gewijzigde internetprovider en/of aansluiting worden als meerwerk aangemerkt. Voor dergelijke werkzaamheden zullen wij de geldende tarieven voor telefonische of fysieke ondersteuning bij Jou in rekening brengen. Dit geldt ook voor hulp die jij nodig hebt vanwege wijzigingen in applicaties door software updates en extra.

14. PRIVACY EN GEHEIMHOUDING

14.1 Wanneer een van de partijen tijdens het uitvoeren van de overeenkomst persoonsgegevens die door de ander zijn verstrekt, verkrijgt en deze persoonsgegevens verwerkt, zal deze de persoonsgegevens op een behoorlijke en zorgvuldige wijze verwerken en zich houden aan de wettelijke voorschriften die volgen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
14.2 Partijen informeren elkaar binnen vijf werkdagen over ieder verzoek en/of iedere klacht van de toezichthoudende autoriteit of de betrokkene ten aanzien van de persoonsgegevens die worden verwerkt bij het uitvoeren van de overeenkomst. Partijen verlenen elkaar over en weer de medewerking die vereist is om aan de verzoeken van betrokkenen of de toezichthoudende autoriteit te voldoen.
14.3 Jij vrijwaart ons voor de aan ons opgelegde bestuurlijke sancties, herstelsancties en bestraffende sancties in het kader van verwerkingen die wij bij de uitvoering van de overeenkomst uitvoeren.
14.4 Al onze medewerkers zijn uitdrukkelijk gehouden aan de geheimhoudingsplicht zoals omschreven in de Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus.
14.5 Jij bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik en opslag van vertrouwelijke gegevens, waaronder toegangsgegevens (zoals gebruikersnaam en wachtwoord) die Jij hebt gekozen voor de applicaties (zoals de Virtuele meldkamer of Cloud Control) die in het kader van Onze Diensten aan Jou worden aangeboden. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade die jij lijdt door verlies van deze gegevens en/of toegang door derden tot Jouw accounts.

15. DUUR EN BEËINDIGING

15.1 Indien partijen een overeenkomst voor het verlenen van diensten zijn overeengekomen, zal deze in principe worden aangegaan voor een periode van één jaar en stilzwijgend worden verlengd voor eenzelfde periode.
15.2 Een overeenkomst voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege en is tussentijds niet opzegbaar. Indien partijen een overeenkomst voor onbepaalde tijd zijn overeengekomen, kan jij de overeenkomst schriftelijk opzeggen tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. Wij hebben het recht om zonder opgave van reden de overeenkomst (tussentijds) op te zeggen tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.
15.3 Indien de overeenkomst om welke rede dan ook wordt beëindigd, stoppen alle diensten die wij aan jou verstrekken, waaronder de diensten die wij faciliteren die door derden worden aangeboden, zoals Virtuele meldkamer en Cloud Control.

16. ONTBINDING VAN DE OVEREENKOMST

16.1 De overeenkomst kan door ons met onmiddellijke ingang, en zonder dat enige ingebrekestelling is vereist, door middel van een schriftelijke verklaring aan jou worden ontbonden, wanneer jij één of meer bepalingen uit de overeenkomst of deze algemene voorwaarden niet nakomt, onverminderd ons recht om van jou schadevergoeding te vorderen. Indien partijen een overeenkomst voor bepaalde tijd zijn overeengekomen en jij deze tussentijds om voornoemde redenen ontbindt, ben jij gehouden om de resterende termijnen in één keer aan ons te betalen vermeerderd met een bedrag van €75,- aan administratiekosten.
16.2 De overeenkomst kan verder door ons met onmiddellijke ingang, en zonder dat enige ingebrekestelling is vereist, door middel van een schriftelijke verklaring aan jou worden ontbonden, als jij faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of verkrijgt, op jou de schuldsaneringsregeling ingevolge de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen van toepassing wordt verklaard, beslag op het geheel of een gedeelte van jouw goederen wordt gelegd, jij komt te overlijden of wordt ontbonden, jij onder curatele of bewind wordt gesteld, of na het sluiten van de overeenkomst aan ons andere omstandigheden ter kennis komen die ons goede grond geven te vrezen dat jij niet aan jouw verplichtingen zal voldoen.
16.3 In geval van een tekortkoming van onze kant, dien jij ons daar schriftelijk op te wijzen met een duidelijke omschrijving van de tekortkoming en met een redelijke termijn om de tekortkoming te herstellen. Een tekortkoming van onze kant geeft nooit recht op ontbinding van de overeenkomst zonder voorafgaand door jou in gebreke te zijn gesteld.

17. RETOURNEREN PRODUCTEN

17.1 Indien jij goederen bij ons koopt die wij niet bij jou installeren, dan kan jij deze binnen veertien dagen na ontvangst retourneren en krijg je jouw geld terug. Dit is niet mogelijk wanneer goederen speciaal voor jou (op maat) zijn besteld. Ook reeds geïnstalleerde goederen kunnen niet worden geretourneerd, omdat naast eventuele fysieke beschadigingen ook software instellingen zijn gemaakt die niet altijd naar volledige fabrieksinstellingen kunnen worden teruggezet.

18. OVERDRAAGBAARHEID RECHTEN

18.1 Wij kunnen rechten en verplichtingen uit de overeenkomst overdragen aan een derde als wij ervoor zorgen dat deze derde de afspraken uit de overeenkomst nakomt.
18.2 Jij kan vorderingen op ons, uit welke hoofde dan ook, niet overdragen aan een derde. Dergelijke vorderingen zijn nadrukkelijk niet overdraagbaar. Dit beding heeft goederenrechtelijke werking in de zin van artikel 83, lid 2 van Boek 3 Burgerlijk Wetboek.
18.3 Het is jou niet toegestaan zonder de schriftelijke voorafgaande goedkeuring van ons enige verplichting uit de overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden over te dragen aan een derde.

19. (PARTIËLE) NIETIGHEID OF VERNIETIGBAARHEID

Mocht een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, dan heeft dit niet tot gevolg dat deze algemene voorwaarden in hun geheel nietig of vernietigbaar zijn dan wel dat een andere bepaling daarvan (deels) nietig of vernietigbaar is. Als een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar (en vervolgens vernietigd) mocht zijn, wordt deze door ons vervangen door een geldige bepaling die het meest de strekking van de nietige of vernietigde bepaling benadert.

20. VERVAL VAN RECHT, TOEPASSELIJK RECHT EN FORUMKEUZE

20.1 Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen alle vorderingsrechten van jou tegenover ons in ieder geval één jaar na de dag waarop het vorderingsrecht is ontstaan, tenzij binnen deze termijn de vordering (en) bij de bevoegde rechter aanhangig worden gemaakt.
20.2 Op alle rechtsverhoudingen tussen partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
20.3 Alle geschillen welke naar aanleiding van door deze algemene voorwaarden beheerste verhoudingen tussen partijen mochten ontstaan, zullen uitsluitend worden onderworpen aan het oordeel van de Nederlandse rechter, meer in het bijzonder de bevoegde rechter van Rechtbank Gelderland, locatie Arnhem.